Zo win je de business race
Bij ondernemen horen verschillende aspecten, waar je tegelijk aan moet werken. Gedurende de 9 maanden van Level 2 geven wij je de 6 belangrijkste ontwikkelgebieden van een ondernemer mee:
1. Roadmap / Raging thirst / Razende honger
- To get where others don't, you have to do things that others won't.
Waarom doe je dit eigenlijk allemaal?
Als je lange uren gaat kloppen, afzien, dan moet je verdomd goed weten waarvoor je het doet.
Ondernemers falen niet aan een gebrek aan enthousiasme of goede wil, maar wel aan een gebrek aan doorzettingsvermogen wanneer het moeilijk gaat. Een sterke 'WHY?' zorgt ervoor dat je de dingen doet die lastig en beangstigend zijn, die anderen vermijden.
We stellen jouw 'raging thirst' scherp.
Niet zomaar een blindelingse honger, maar een heel gefocuste.
We stellen scherp waar het allemaal naartoe gaat. Welke de etappes zijn in je reis/race.
We bekijken je business plan en onderzoeken welk model het bij jou past.
2. Attractive Offer / Aantrekkelijk aanbod
Zonder product geen klant, dat weet jij ook. Is jouw aanbod 'interessant, maar...' of 'an offer you can't refuse?'
Je creëert een productaanbod dat onweerstaanbaar is. Je houdt rekening met je doelgroep, hun pijn en noden.
Je duikt diep in de psychologie van je klanten en van wat jij voor hen gaat doen.
Je brainstormt over verrassende en vernieuwende manieren waarop jij je klanten kan dienen. En je werkt je aanbod uit, tot in de puntjes.
3. Create the Clan / Creëer een Tribe/Cultuur
Een bloeiende business gaat niet over geld, maar over relaties.
Mensen kopen geen producten, ze kopen een gevoel. Ze betalen voor verbinding met jou en wat jij te bieden hebt.
Je leert je klanten beter kennen en definieert voor welke mensen jij je helemaal wilt inzetten.
En je ontwikkelt communicatie en boodschappen die helemaal bij jou passen, die er moeiteloos uitrollen én die diep doordringen bij die mensen waarnaar jij op zoek bent.
Je leert filteren en selecteren zodat je de mensen aantrekt die jou écht nodig hebben, en die jij wil. Zodat iedereen die met jou werkt zo tevreden is dat ze een wandelend uithangbord worden voor jou.
Je werkt een marketingplan uit en waardoor je snel en efficiënt (en budgetvriendelijk) een groot publiek bereikt. Je zet je strategie op.
4. Implement
Nu je helemaal klaar bent, is het tijd om massaal de markt op te gaan!
Je selecteert jouw marketing mix en wordt een expert in de kanalen van jouw keuze.
Je creëert een eerste contactenlijst en mechanismen om ze steeds groter te maken.
Je wordt een 'trusted partner' van je toekomstige en huidige klanten, iemand van wie ze graag communicaties ontvangen.
Je leert je diensten aanbieden zonder pushy te zijn, aanwezig zonder schreeuwerig.
5. Negotiate
Uiteindelijk moet er ook ingeschreven worden. Het is leuk dat er veel mensen voor je vitrines staan, maar hoe converteer je ze naar betalende klanten?
We werken aan verkoopsargumenten, waarbij je op een authentieke manier leert overtuigen.
Daarnaast bekijken we ook jouw 'bottom line'. Hoeveel verdien je, hoeveel wil je verdienen?
Hoe zit je bedrijf financieel in elkaar? Welke business modellen kan je nog uitproberen?
6. Grow
Stephen Covey spreekt in zijn boek 'The 7 Habits' bij gewoonte 7 over 'Sharpening the saw'.
Ook als ondernemer zit er veel meerwaarde in het voortdurend optimaliseren van je business.
Jouw grote groeistap zit misschien niet in indrukwekkende verandering, maar in een reeks kleine aanpassingen die samen een gigantisch verschil maken.
We bekijken alle aspecten van je business en gaan op zoek naar optimalisaties.
Hoe kan je met minder tijd en middelen meer mensen bereiken en bedienen?
Hoe kan je je kosten verminderen, en je opbrengst (per klant) vergroten? Welke is je huidige marge en hoe kan je ze vergroten?
Hoe kan jij tijd vrijmaken voor het creëren van nieuwe producten en het aanboren van nieuwe markten?
Hoe kan je anderen inzetten om jouw werk te verlichten, en toch je marge te behouden?
Dit is geen denk- maar een doe-oefening! Je gaat actief aan de slag om jouw business te optimaliseren, te meten en te vergroten.
1. Roadmap / Raging thirst / Razende honger
- To get where others don't, you have to do things that others won't.
Waarom doe je dit eigenlijk allemaal?
Als je lange uren gaat kloppen, afzien, dan moet je verdomd goed weten waarvoor je het doet.
Ondernemers falen niet aan een gebrek aan enthousiasme of goede wil, maar wel aan een gebrek aan doorzettingsvermogen wanneer het moeilijk gaat. Een sterke 'WHY?' zorgt ervoor dat je de dingen doet die lastig en beangstigend zijn, die anderen vermijden.
We stellen jouw 'raging thirst' scherp.
Niet zomaar een blindelingse honger, maar een heel gefocuste.
We stellen scherp waar het allemaal naartoe gaat. Welke de etappes zijn in je reis/race.
We bekijken je business plan en onderzoeken welk model het bij jou past.
2. Attractive Offer / Aantrekkelijk aanbod
Zonder product geen klant, dat weet jij ook. Is jouw aanbod 'interessant, maar...' of 'an offer you can't refuse?'
Je creëert een productaanbod dat onweerstaanbaar is. Je houdt rekening met je doelgroep, hun pijn en noden.
Je duikt diep in de psychologie van je klanten en van wat jij voor hen gaat doen.
Je brainstormt over verrassende en vernieuwende manieren waarop jij je klanten kan dienen. En je werkt je aanbod uit, tot in de puntjes.
3. Create the Clan / Creëer een Tribe/Cultuur
Een bloeiende business gaat niet over geld, maar over relaties.
Mensen kopen geen producten, ze kopen een gevoel. Ze betalen voor verbinding met jou en wat jij te bieden hebt.
Je leert je klanten beter kennen en definieert voor welke mensen jij je helemaal wilt inzetten.
En je ontwikkelt communicatie en boodschappen die helemaal bij jou passen, die er moeiteloos uitrollen én die diep doordringen bij die mensen waarnaar jij op zoek bent.
Je leert filteren en selecteren zodat je de mensen aantrekt die jou écht nodig hebben, en die jij wil. Zodat iedereen die met jou werkt zo tevreden is dat ze een wandelend uithangbord worden voor jou.
Je werkt een marketingplan uit en waardoor je snel en efficiënt (en budgetvriendelijk) een groot publiek bereikt. Je zet je strategie op.
4. Implement
Nu je helemaal klaar bent, is het tijd om massaal de markt op te gaan!
Je selecteert jouw marketing mix en wordt een expert in de kanalen van jouw keuze.
Je creëert een eerste contactenlijst en mechanismen om ze steeds groter te maken.
Je wordt een 'trusted partner' van je toekomstige en huidige klanten, iemand van wie ze graag communicaties ontvangen.
Je leert je diensten aanbieden zonder pushy te zijn, aanwezig zonder schreeuwerig.
5. Negotiate
Uiteindelijk moet er ook ingeschreven worden. Het is leuk dat er veel mensen voor je vitrines staan, maar hoe converteer je ze naar betalende klanten?
We werken aan verkoopsargumenten, waarbij je op een authentieke manier leert overtuigen.
Daarnaast bekijken we ook jouw 'bottom line'. Hoeveel verdien je, hoeveel wil je verdienen?
Hoe zit je bedrijf financieel in elkaar? Welke business modellen kan je nog uitproberen?
6. Grow
Stephen Covey spreekt in zijn boek 'The 7 Habits' bij gewoonte 7 over 'Sharpening the saw'.
Ook als ondernemer zit er veel meerwaarde in het voortdurend optimaliseren van je business.
Jouw grote groeistap zit misschien niet in indrukwekkende verandering, maar in een reeks kleine aanpassingen die samen een gigantisch verschil maken.
We bekijken alle aspecten van je business en gaan op zoek naar optimalisaties.
Hoe kan je met minder tijd en middelen meer mensen bereiken en bedienen?
Hoe kan je je kosten verminderen, en je opbrengst (per klant) vergroten? Welke is je huidige marge en hoe kan je ze vergroten?
Hoe kan jij tijd vrijmaken voor het creëren van nieuwe producten en het aanboren van nieuwe markten?
Hoe kan je anderen inzetten om jouw werk te verlichten, en toch je marge te behouden?
Dit is geen denk- maar een doe-oefening! Je gaat actief aan de slag om jouw business te optimaliseren, te meten en te vergroten.